sunnuntai 29. marraskuuta 2015

Lontoo vol. 12 - DINOMUSEO

Kävin Natural History Museumissa eli DINOMUSEOSSA varmaan kolme-neljä kertaa sen kahden viikon aikana, kun olimme Lontoossa!

Sisäänpääsy oli ilmainen, niin kuin lukuisiin muihinkin Lontoon museoihin.

Wouwouwouwou, diplodocus!!!


Stegosaurus, nam!


Jollain krokotiililla on ollut isompi naama ku tyrannosauruksella.


Nää kaulasta katkastut linnut oli mieleenpainuvia. Tässä flamingo.

Silkkiuikku

Nää taitaa olla taivaanvuohia.






Sit päästään varsinaiselle dino-osastolle, ahhhhh!!!!!



Mun lempidino, parasaurolophus!


Jos haluu noist luurangoista hyviä kuvia, ei kannata käyttää salamaa...

...niiden päällä nääs on jostain paleontologiselta kaudelta peräisin oleva mukava pölykerros.

Ilman salamaa...

...ja salamalla.

Oon ylpee itsestäni: pystyin hillitsemään itseni tuolla museon kaupassa.

Tää shakki olis ollut kyl kova!



St bongasin siel dino-osastolla "julkkiksia" mun lapsuudesta:

 Edelleenkin kirjahyllyäni koristava David Lambertin Dinosaurusten maailma on PARAS dinokirja ikinä. Luin sitä lapsena kuin Raamattua ja opettelin lajien nimet ulkoa.

Mieleeni palautui kuva coelophysiksen fossiilista, kun näin

sen alkuperäisen!!! Vauuuu!!!

Ja pienenä mun mielestä yks söpöimmistä dinoista, käpäläänsä nuoleva heterodontosaurus löytyi myös museosta!

Olin iha ku lapsi karkkikaupassa ku näin tän!

Tätä kuvaa tyrannosauruksesta on käytetty paljon eri dinotuotteissa.

Ja siellä se oli museossa lasin takana!!!!!


Tää nukkuva psittacosaurus on kans ollu aina mun suosikkikuvia.

Toi lapsiki oli aika innoissaan. :)

Tarkkaavaisimmat blogini lukijat muistanevat tän dinon kuuden vuoden takaisesta postauksestani, missä leivoin täytekakun, johon taiteilin koristeeksi tän dinon. 

Jos nyt on niin, ettet muista tuota juttua, klikkaa tästä ja lue. :D

Huomio teille, jotka joskus ootte menossa käymään tuolla museossa: ei kannata olla sulkemisaikaan asti, ellei halua joutua ihan älyttömään ruuhkaan viereisellä metroasemalla. Mä tein sen virheen.

Ei kommentteja:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...