tiistai 27. joulukuuta 2011

Kesäkonffa (osa 1/3: töissä)

Ei oikeen inspaa kirjottaa mitään talvisia juttuja, koska ku vilasee ikkunasta ulos ni sielhä on ihan syksyistä... Mut kerronpa sit jotain kesäjuttuja! :)



Olin tänä kesänä ekaa kertaa konffassa töissä. Oon ollu konffas melkein joka kesä, mut vasta tänä vuonna tuntu ett siel oli kivaa... (Konffa on semmone hellareiden perinteinen, 5-päiväinen juhannuskonferenssi tuol Keuruulla. Tänä vuonna siel oli kävijöitä jtn 30 000 - 60 000)

Olin siis Fidan pisteellä töissä.


Rebe auttoi hummipisteen rakentamisessa.


Meiän pisteellä oli töissä neljä böönaa. Kerättiin ylös Fidalle vapaaehtoistöihin mielivien ihmisten yhteystietoi, Fidamiini-lehden tilauksia yms.


Heti meiän pisteen vieres oli Fidan tinttamareskejä, joiden rei'istä ihmiset sai tunkea naamansa ja ottaa kuvia.


Reben versio.


Noomin versio.


Niit ihmisii oli aika huvittavaa kattoo sivulta. ;D





Oltiin tänäkin kesänä majottautuneena n. 20 kilsan päähän, Mänttään, semmoseen opiskelijaluukkuun. Tällä kerralla kukaan ei onnistunut lukitsemaan itseään mihinkään. ;) (Vuotta aiempi postaus konffasta)











Olin töissä kuus tuntii päiväs, mut jäi mulle aikaa hengaa tyttöjenki kaa.


Noomin pitää viel vähä hioa kuplanpuhallustekniikkaansa...


Heli soitti huilua täydelle teltalle.


Tänä vuonna lapsille hurvittelua tarjosi Mustameri eli kymmenet jättirenkulat (muistaakseni jtn sisäkumeja traktoreiden renkaista). Etsi punapaitainen Rebekka. :)


Viime vuonna renkaiden tilallahan oli labyrintti.





(Toi kynsijuttu oli semmonen, ett ku olin hukannu mun rakkaat sakset, ni päätin olla leikkaamatta yhen sormen kynttä ennen ku löytäisin ne sakset. Kato ett muistaisin siit pitkästä kynnestä, ett pitää jatkaa etsintöjä. I know, I'm weird!)



Siel teltassa, missä oli mm. ne Fidan esittelypisteet, oli iso näyttö mis pyöri videoita. Meitsi! ;D Kato seuraava video:




Ite en valitettavasti nähny, mut mun yks työkaveri kerto ett sen TV-ruudun edessä oli välillä joukko lapsia, jotka innoissaan matkivat tota mun "aasitanssia". AWWW!!! ;DD

Joo Fidal oli konffassa siis iso aasikampanja, minkä oheistuotteina jaettiin ihmisille aasinkorvapäähineitä. Ne oli oikee hitti varsinki lasten ja nuorten keskuudessa! :D Kaikki halus aasinkorvat! :D


Oli sööttii ku Fidan johtajillakin oli aasinkorvat päässä. ;D


Onko tuttu mies? :D Mä en aluks tunnistanu... vasta sit ku hän oli poistunu pisteeltä juttutuokiomme päätteeksi. Kaverini otti tän kuvan vaivihkaa. ;) (Kyl mä nykyään jo tunnistaisin!)


Aasitytöt


Reben takana seisoi uutistenlukija Keijo Leppänen! Selkeesti tunnistettavissa, eikö? :D


BonChavalje (joka oli samalla pisteellä kanssani töissä) sai sukulaiseltaan lahjaksi vanhoja, nuhruisia poneja!!! Ja BC antoi mulle niistä kaksi ihanaaihanaaihanaa!!!! ^____^


Ton vaaleenpunasen ristin Hummiponiksi (olin Fidalla humanitaarisen avun assistenttina). ^___^ En aio pestä noita ollenkaan!



Mut ettei tääki postaus menis pelkäks poneiluks, loppukevennykseksi video konffassa vesisateella (ja sitä vettä tuli konffan aikana PALJON) kuvaamastani koirasta. Se oli niin liikkis!!! :DDD

3 kommenttia:

Sanna kirjoitti...

Konffa <3
Ihana toi kohina mikä kuuluu Reben selostuksen takana. Erittäin perinteistä konffakohinaa ^^

Että Rebe on Helin näkönen. Samoja ilmeitä on kans paljon.

Suvi Linjamaa kirjoitti...

Mitäs se Teuvo jutteli? Oliko teuvomaiset jutut?

Risu kirjoitti...

Sulla on kiva blogi! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...