tiistai 15. joulukuuta 2009

Minervan kirjabileet

HRRRR!!!! Kirjotan tätä postausta toppatakki ylläni, huppu päässä ja sormet ihan kohmeessa. Tykkään kyl ett on talvi! Piti äsken soittaa äitille ja kysyä, paljonko ulkona onkaan pakkasta, ku jotenkin mä luulen, ett mun ikkunassa oleva ulkolämpimittari juksaa mua. Sen mukaan ulkona on +10'C. Joka päivä se uskottelee mulle niin.

Menin tänään aamuyhdeksäks vahtimaan meiän pastorin tytärtä, Noomia. Mun oli tarkotus jäädä junasta pois Korsossa, mut ajoin ihan pokkana Keravalle asti (eli kaks pysäkinväliä ohi). "Joku K:lla alkava mesta se oli..." Ku Sussu (Noomin äiti) soitti mulle Korson asemalta ohjeita miten löydän sen autolle, ni sit vasta tajusin olevani väärässä paikassa: "VOI EI, MÄ OON KERAVALLA!!!" huudahdin hädissäni puhelimeen. Ilmeisesti aika kovaa, ku heti puhelun jälkeen joku mies siel Keravan junalaiturilla tuli neuvoo mua, miten pääsen helpoiten Korsoon. ;) No mut Sussu haki mut autolla sielt Keravalta ja kaikki män hyvin. :)

Oli kivaa vahtii Noomii! Se Noomi on mulle erityinen muksu tuol seurakunnassamme siks ku se on meiän Noomin kaima. :) Jopa myös toinen nimi on heillä sama, mikä on suht ällistyttävä tsägä! :D

Sit ku kotiuduin lapsenvahtikeikalta, lähin aika pian stadiin Uudenmaankadulle, missä vietettiin Minerva Kustannuksen "pikkujouluja" tai siis siel esiteltiin ens vuoden tulevia kirjoja. Paikalla oli kaikkii kirjailijoita ja lehdistöö ja vaikka ketä. :) Mm. Iiro Viinanen, jonka tiiän vallan mainiosti nimeltä, mut kasvoista en.

Siel oli Urpo!!! Kertomassa tulevasta kirjastaan. Tää kuva on ommattu Agnethalle. ;)


Kultaisia kynttilöitä, well done!

Oli tosi kiva tunnelma siel tilaisuudessa! Juttelin siel joidenki iäkkäämpien herrojen kanssa, joista toinen oli runoilija ja toinen eläkkeellä Yhtyneiltä Kuvalehdiltä. Sanoin niille, ett "Antakaa mulle töitä!", mut ei niil kuulemma ollu antaa. :) Mut aina pitää yrittää! :D


Purtava oli maistuvaa.


Tää hedelmäasetelma oli paljon komeempi ku miltä se näyttää kuvassa.

Mut siis kutsuttiin tonne Minervan tilaisuuteen siks, ett mä oon suunnitellut neljään tulevaan kirjaan kannet. Jeeeee! Taas oon ylpeä itestäni! :) Näihin:









Ainakin kahteen noista suunnittelen sisuksetkin. :) Toinen on jo melkein valmis, mut toinen iiihan alkutekijöissään.

Sit sielt Minervan tilaisuudesta suuntasin suoraan Pukinmäkeen kolmen kaverini luo pikkujouluihin, mut en tienny niiden ovikoodia, eikä kukaan kuullu ku yritin soittaa (puhelimel). Venasin siel ulkona pakkasessa tovin ja sit ku aloin olee syväjäädytetty ni lähin kotiin. Ehkä ihan hyvä, ku pitäis töitä tehä viel tänään, ku meni toi eilinen ihan laiskotteluks. :)

2 kommenttia:

Lenore kirjoitti...

URPOOOOOOOOOOOOOOO!!!!!!!!!!!! ^___________________^

Aevo kirjoitti...

Rupes tekemään mieli mansikoita. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...