torstai 18. helmikuuta 2016

Pimp my pillerirasia

(Hyvää uutta vuotta! Nyt oon selvinnyt joulukalenterista, heh!)

Talvella pitää syödä D-vitamiinia. Aivot tykkää kalaöljystä. C-vitamiini parantaa yleiskuntoa. Jne.


Mä oon hirmu laiska syömään vitamiineja. Sen vuoksi oon hankkinu itelleni dosetin eli lääkeannostelijan. Siinä on kullekin päivälle ja vuorokaudenajalle oma luukku, mistä sitten popsasta pilleri naamaan. Kätevää!

Mut mulle tulee dosetistani väkisinkin aina mieleen vanhainkoti: "Voih mullon dosetti! Mä oon niiiin elämäni ehtoopuolella!" (Mun äiti on hoitanut vanhuksia ja sitä kautta tiiän dosettien olevan vanhainkodeissa hip ja pop.)

Siispä päätin käydä taistoon ikävää mielikuvaani vastaan! Päätin tuunata mun dosetin! Tässä ohjeet:

Ekaks kaikkien osien perusteellinen puhdistus (ellei sit dosetti oo kaupasta, mun ei oo). 

Valitse kiva kuva dosetin pohjalle. 

 Leikkaa dosetin pohjaa apuna käyttäen kuvasta oikean kokoinen.

Ostin askartelukaupasta pienoismallien maalaamiseen käytettävää akryylimaalia. Vesiohenteista, hajutonta.

Maalia kannattaa laittaa useampi kerros, jos numerot jäävät näkymään yhden maalikerroksen alta. 

Noi tässä vaiheessa vielä punaisena näkyvät osat voi maalata myös, koska ne eivät hinkkaudu juurikaan vedettäviin, läpinäkyviin läpysköihin (tai ei oo ainakaan vielä mulla hinkkautuneet).


Maalasin myös dosetin ulkoreunat. Useampi maalikerros myös niihin. (Ei kannata maalata kennoa, vaikka mieli tekisi. Ties mitä myrkkyjä tosta maalista niihin pillereihin imeytyy.)

 Lopuksi paperisen taustakuvan asetus muovisen kennon alle.

Tadaa!


Dosetin ulkoreunat (joita ei oikeen missään näis mun kuvissa näy) voi halutessaan koristella esim. tarroin tai koristenauhoin, mut mä jätin ne ihan tyhjiksi. Toi neuvostoliitonkeltainen itsessään miellyttää mun silmääni tarpeeksi! Aijai, kyllä nyt kelpaa!

Ja eikun syömään!

2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Ihana postaus! Tää oli mahti idis apteekkilaisellekki! ;D t.Zofi

Hanna Huokuniemi kirjoitti...

Zofi: Kiittiii! ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...