torstai 10. elokuuta 2017

Isä ja Sola yhdessä jälleen

Mun isän kuolemasta tulee kuluneeksi pian kaksi vuotta. 

Sola kuoli kaksi päivää isäni jälkeen.



Sola oli periaatteessa mun kissa. Olin 8.-luokkalainen, kun ostimme sen. Oon kissoille allerginen, ni Sola meni asumaan isäni luo.



Vuosien varrella lakkasin kuitenkin tunnustamasta omistajuuteni ja annoin Solan olla ihan vaan isäni kissa. Syystä että Sola oli kauhea katti! ;D Aina jos yritin silittää Solaa, se antoi avokämmenestä, sähisi ja pakeni.



Mutta mielestäni Sola oli yksi näteimmistä kissoista mitä on. Valitsin sen itse, se oli pentueensa söpöin.







Sola oli isälle tärkeä kaveri. Isä sai silittää sitä ja pitää sylissä.





Sola oli 17-vuotias ja huonossa kunnossa, kun veimme sen nukutettavaksi, kaksi päivää isän kuoleman jälkeen. Sola oli isäni vierellä viimeiseen asti.



.....




Isällä on nimilaatta Malmin hautausmaan uurnalehdossa. Noissa kussakin tiilessä on kolme nimilaattaa ja omaiset ovat tuoneet ja asettaneet tiilten väleihin muistoesineitä, enkeleitä jne.


Isän kuolemasta asti oon etsiskellyt haudalle laitettavaksi jotain kissafiguuria, joka muistuttaisi Solasta. Ja viime viikolla vihdoin löytyi hyvä!


Hietsun kirppikseltä löytyi tällainen! Täydellinen! Ihan väärän värinen tosin.


 Mutta mä maalasin sen. Nyt se on Sola.






3 kommenttia:

Paula kirjoitti...

Sola oli tosiaan niin Matin kissa, että kukaan muu ei saanut koskea - tuli se kissan avotassu tutuksi mullekin muutaman kerran ja ihan neulanterävien kynsien kera. Kun kävin Solaa hoitamassa Matin Kemin reissujen ajan, eipä kissasta tainnut näkyä edes hännänpäätä; järjestely sopi meille kummallekin...

Matti laittoi aina sähköpostin tai tekstiviestin allekirjoitukseksi Sola ja Matti.

Voi olisinpa kysynyt ajoissa Matin hautapaikkaa, kävin nimttäin kesä- ja heinäkuussa Malmilla kuvaamassa sekä Malmin että Oulunkylän sankarihautoja, olisin samalla käynyt Mattia "moikkaamassa".

Matti taisi hiukan loukkaantua, kun mä nimitin Solaa tilkkutäkiksi. No kun ei voinut sanoa Solan takkia yksiväriseksi, raidalliseksi, ruudulliseksi enkä pilkulliseksi, niin sanoin tilkkutäkiksi. Onhan tilkkutäkit nättejä! Ja Sola oli ehdottomasti kauneimmasta päästä!

Hanna kirjoitti...

Paula: Mun mielestä tilkkutäkki on oikein hyvin kuvaava sana Solan värityksestä! Noo, Mattia voi mennä myöhemminkin moikkaamaan, ei mitään kiirettä. :) <3

Anonyymi kirjoitti...

Kaunis ele ja muisto, haudalle vietäväksi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...