perjantai 26. kesäkuuta 2009

Juhannus Siilin ja Otson merkeissä

Juhannuksesta on vierähtänyt jo viikko, mutta en oo jaskanu päivittää blogii ku vasta nyt. Mul oli tosi kiva juhannus!!! :) Vietin sitä Siilinjärvellä (lähellä Kuopiota) serkkuni ja muiden enemmän-tai-vähemmän sukulaisten kanssa! Kyllä maalla on mukavaa!

Ennen varsinaista juhannusta piipahdin äidin kanssa Keuruulla helluntaikonferenssissa, missä me ollaan usein oltu juhannuksen paikkeilla.


Meiän seurakunnan nuorisokuoro, johon mäkin lukeudun, veti konffassa keikan keskiviikkoiltana klo 23. Vaikka kuinka ois kesä, niin siel lavalla oli ihan sairaan kylmä! Mulla välillä huurtu lasit, ku lauloin. :D





Yleisöäkin oli jo mukavasti paikalla. Kaiken kaikkiaan konffa vetää joka kesä vissiin jotain 20 000 ihmistä Keuruulle.


Mutta sitten asiaan! Siiiiliiiiiiinnn!!! <3

Mun saman ikäinen Anni-serkkuni sai maaliskuussa vaavin, jota pääsin nyt ensimmäistä kertaa näkemään livenä. Ihana pikkumies! Ajatella, että Anni on nyt äiti! :) Anni on kyl jo ihan pienestä asti toivonu pääsevänsä äidiksi, niin rooli istuu hälle paremmin kuin hyvin. Alla olevassa kuvassa istuu mun sylissä Otso. <3




Kiva kakru! <3

En tiedä, voisko olla mageempaa näkymää keittiön ikkunasta! Tässä mestassa me käydään joka kesä, Annin lapsuudenkodissa.


Njam njam, uunijuustoa! <3

Toin Otsolle tommoisen bodyn, johon piirsin Tohtori Sykeröstä tutun Nirppu-hiiren. :)

Annin veljen tyttö, Jenna, (eli toisin sanoen serkkuni tyttö) ilostutti meitä seurallaan parina päivänä. Rakastan noita Jennan pisamia!

Jennan pikkuveli, Martti, kera valloittavine ripsineen!


Juhannusaattona mentiin vastarannalle juhannusjuhliin, missä oli kaikkii paikallisii immeisii.


Oli hauskaa viettää tämmöinen "perinteinen" juhannus, mihin kuuluu latotanssit! :D Musiikki tuli nauhalta ja laulu oli karaokea. Mulla tuli eka maha tosi kipeeksi siitä laulun kuuntelusta ja sit ku siel hais rasvalle (lettupannuista kantautuva), mut onneks ei ollu kauaa kipee. :P En muista, oisinko milloinkaan nähnyt latotansseja! :) EN tanssinut, ENKÄ laulanut karaokea! :) Yritin suostutella Annin sulhoa, Timoa, meneen laulaa, mut ei suostunut... ;)


Saappaanheittoa! :D Osallistujia oli jo vähän liikaakin, eikä meiän porukka meinannut enää mahtua mukaan, mutta vetäjä oli armollinen. :) Ja mä vetosin siihen, että olin tullut Helsingistä asti vartavasten heittämään saapasta. ;) Pepuilleenhan se meni se mun heitto, mut Annipa voitti naisten sarjan! Niii!!! MUN serkku, MUN serkku! ;)



Illan paitavalinnat ei ollu suunniteltu juttu!!! No okei, oli se mun puolelta vähä... Mut vaan vähä!


Juhannustyttöjä poimimassa juhannuskukkia.

Ilta-auringon säteet juhlakansan haituvissa.

Mitä-lie valoilmiöitä :)

Joka kerta, kun käymme Siilissä, on päästävä myös sukulaisia kiertämään. Nyt ei käyty monessakaan paikassa (tai no noi mummot kävi), mut enolle Nilsiään on aina PAKKO päästä! Se on niin maaseutua kuin olla voi: on navetta, kissoja, lampaita (lehmiä ei oo enää), traktori, kärpäsiä... Tykkään siitä paikasta!!!


Äkäsen näköinen katti, mutta kolmesta kissasta tää oli ainoa, joka tykkäs silittämisestä.



Tässä enon talon likeellä olevalla radalla on jääny joskus ainakin yks lehmä junan alle. :/ (Lapset, älkää ottako musta mallia! Mä en oo ihan viisas!)

Löysin pihalta (hajun perusteella) kaloja!

Sit vielä tähän loppuun Viikon luontokuva: pipanoita! Mietittiin Annin kaa, ett kenenköhän pipanoita nää on, mut ei osattu sanoa. Tunnistakaa/tunnustakaa! :)

Haluun tänä kesänä vielä uudestaan Siiliin!!! Siilis on hyvä fiilis!

6 kommenttia:

Aevo kirjoitti...

Mä olin toinen siinä saappaanheitossa ;) Ja mä veikkasin, että ne on lampaan papanoita. :) Tervetuloa uudelleen ja terkkuja Otsolta!!

hanna kirjoitti...

Ai sä olit toinen... :o Noo, antaa ihmisten olla nyt luulossa, että sä voitit naisten sarjan. ;) Ku sehän on periaatteessa totta.

Mähän nyt vallan väärää tietoa jaan! :D Ompa kuvat muuten tosi tummia, ku katon äitin koneelta... :/

Anonyymi kirjoitti...

Kylläpäs sulla taas juttua piisas :o

Oli kiva ylläri nähdä, kuinka olit napsinut siitä filmistä pätkiä :)

Siin Jennassa on musta aika paljon samaa näköö kun sussa, ainaskii nuorempana. @_@

hanna kirjoitti...

Hihii, kiitos. :D Jenna onkin sievä tyttö! :D Joo mä tätä blogia varten otin stillejä siitä sun lähettämästä videosta. Kiitos vielä! :)

Juha kirjoitti...

Tosi upea tuo ratakuva, jotenkin tiivistää suomalaisen juhannuksen luonnon :)

Lenore kirjoitti...

enks mä jo kommannu tätä :D siis HAHHAHAH toi kissa :DDD näyttää TOSI vihaselta :D ja noi oranssit katit näyttää iha maurilta!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...