perjantai 18. joulukuuta 2015

18. luukku: Kassapojan tuliaiset


Menin yks ilta käymään mun lähikaupassa ostamassa ehkä maitoa. Mua vähän ärsyttää henkilökunta siellä, kun ne on niin ylipirteitä ja aina huutamassa moikkaa ja hauskaa päivänjatkoa, vaikka en katsois edes silmiin tai jos oon jo tyyliin puoliks poistunut kaupasta. (Välttelen paria myyjää, ku ne on erityisen pulppuilevia.)

Tällä kerralla kassalla mua palveli nuori mieshenkilö, mua arviolta 10 vuotta nuorempi. Tykkään siitä, ku se ei pölise ylimääräisiä tai kommentoi ostoksiani esim. "Tälläsiä tällä kertaa". Mielessäni oon kyl antanut luvan, ett se saa puhuu mulle jos haluaa. ;)

Kun olin maksamassa ostoksiani, kaivoin laukustani nuhjuisen Jurassic Park -lompakkoni. Kassapoika sanoi ostokseni summan ja jatkoi perään, lyhyesti ja mielistelemättä: "Hieno lompakko." Meitsi tietysti heti ihan imarreltu, ja pian kävi ilmi, että hän on kotvan kuluttua lähdössä reissuun Amerikkaan Universal Studioille, missä on myös Jurassic Park -teemainen alue. Heitin vitsinä, että toisi mulle sieltä jonkun tuliaisen, vaikka jonkun ilmaisesitelärpäkkeen.

Sitten kiitin ja lähdin kotiin.

Aikaa kului ja osuin aina välillä kauppareissullani tuon kassapojan kassalle. Saatoin pari kertaa ehkä valita, että menen mieluummin sen kassalle ku jonkun toisen. 

Sit kerran! Parin kuukauden päästä! Kerran ku menin taas ostaa jotain (ihan oikeita ostoksia mä siellä tein!) ja menin maksamaan ostokseni, kassapoika kaivoi taskustaan pienen esineen ja ojensi mulle: 

Oijoijoijoijoi!!!!!!! O___________o


Se oikeesti muisti mut ja toi mulle Amerikasta tuliaisen!!! Vähänkö söpöä! :D Tätä voi sanoa hyväksi asiakaspalveluksi!

Toi on siis pieni kokoonrutistettu pyyhe, joka kastelemalla palaa oikeaan muotoonsa.

Voi kääk miten tykkään tästä!


Se kassapoika ei oo enää töissä lähikaupassani, mut kiva muisto jäi. (Ja edelleen ärsyttää ne sen työkaverit!)


Tykkää Huokunista Facebookissa.
Saat tiedon uusista postauksista seinällesi.

2 kommenttia:

SK kirjoitti...

Pikkujutut, joissa ihmiset muistaa toisiaan, on kaikkein parhaimpia! Ihanaa et sun kohdalle osu semmoinen!

Hanna Huokuniemi kirjoitti...

Niinpä, olen samaa mieltä! ^_^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...