torstai 10. joulukuuta 2015

10. luukku: Nuorten naisten kristillisen poniyhdistyksen (NNKPY) esittelyvideo



Aina välillä oon esitellyt blogissani NNKPY:ssä (eli kavereiden kesken ponikerhossa) tuunaamiani My Little Pony -leluja. Nyt esittelen kerhotoimintaamme vähän laajemmin videon muodossa, jonka meistä teki kolme lahjakasta Haaga-Helian toimittajaopiskelijaa.


Mun haastattelu leikattiin pois (koska oon niin lumoava, ett oisin vienyt huomion poneista), mut mun kädet ja sininen paita näkyy kohdassa 1:19, 1:46 ja 2:30! :D


Ja toki tähän postaukseen mahtuu myös kuvia esittelemättömistä tekeleistäni, nyt kun alettiin poneista puhumaan:

Ruuttasin tän ponin kikkuralla karvalla. Oli haastavampaa ku suoralla, mut tulipa aika Marilyn!





Sit tein Hasbro-kustomin käyttäen mallina mun 5-vuotiaana synttärilahjaksi saamaani ilmapalloponia.

Hasbro = suuri jenkkiläinen lelu- ja pelivalmistaja. Tunnettuja tuotemerkkejä MLP:n lisäksi mm. Transformers, Action Man ja Littlest Pet Shop.
Hasbro-kustomi = poni muokataan Hasbro-poniksi (esim. mun applariponi)
Vertaa sanaan kustomi = ponin muokkaaminen ei-Hasbro-poniksi (esim. mun batmanponi ja jaffaponi)

Eli tein istuvasta Seashellistä ilmapallokuvioisen Up, Up and Away'n. :)

Ensin pesu ja kaljutus.

Sitten maalia pintaan.

Tapaamme kerhossa jättää ponin kaviot maalaamatta, jotta myöhemmin muistaa mikä poni oli runkona.


Tadaa! Mut tän ponin kaks ongelmaa oli, ett väri oli liian tumma plus ponista tuli tahmea! Maali ei käyttäytynyt hyvin, vaikka oli sitä samaa pienoismallimaalisarjaa, mitä aina käytämme...

Siispä uusi pesu ja enimmän maalin kaapiminen irti ponista.


Päädyin sit maalaamaan ponille pohjamaalin, ett jos se estäis tahmaisuuden jotenkin.

Enin tahmasuus lähti jo pesussa pois, ja sininen maali toimi toivotulla tavalla.

Prikulleen mallinmukaista sävyä on tosi kinkkistä saada, mut mun silmä antoi luvan mennä tällä värillä. :)

Sitten ilmapallotus.

Sitten värilliset piilarit päähän ja meikkaus.

Hyvältä näyttää, vaikka itse sanonkin!


Lopuksi ruuttaus eli harjan ja jouhien (tukan ja hännän) kiinnitys. Se on aikaavievin työvaihe.

Up, Up and Away'n karvat kuuluis olla haalean vaaleanpunaiset, mutta koska mun 26 vuotta vanhan ponin karvat ovat vuosien varrella haalenneet liki valkoisiksi, halusin haalistuttaa myös kustomini haituvat. Aurinko ja ikkunalauta avustivat tässä.                                  

Jee!


Klip klop, poni on pop!


Tykkää Huokunista Facebookissa.
Saat tiedon uusista postauksista seinällesi.

Ei kommentteja:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...