torstai 23. huhtikuuta 2009

Katugallupistina

Mä rupesin Vartti-lehden katugallupistiksi! :)

Ku olin joskus puoli vuotta sitten Vartissa työharjoittelussa, nii tein niitä galluppei muutaman, eikä mua jännittäny ollenkaan ihmisten tykö meneminen. Mut nyt ku en oo enää konkreettisesti Vartissa (siel työtiloissa) töissä, nii nyt mulle on tullu korkeempi kynnys mennä piinaa ihmisii. Ennen pystyin ottamaan sen roolin, ett oon niinku varttilainen. Mut nyt teen niit galluppei yksityishenkilönä. KÄÄK! Emmä tykkää mennä pysäyttää ihmisii kadulla!

Mut ku otin tän duunin vastaan, nii muistan sanoneeni, ett "Kivaa, suostun totta kai!" Hmm... Se ajatus mennä tekee katugalluppii on ihan eri asia, ku todellaki MENNÄ ja kysyä kysymys joltain tuntemattomalta. Ja sit pitäis vielä kirjottaa vastaus nopeesti ylös, tiedustella nimi, sukunimi, asuinpaikkakunta ja ottaa vielä kuvakin! Ei suomalaiset tykkää, ett niit kuvataan! :S What was I thinking!? No mut kyl mä tiesin pestin ottaessani, ett tää tulee olee haasteellista. AJATUS oli kiva. Siksi suostuin. Halusin tulla reippaammaksi ihmisten kohtaajiksi! Vaik kyl mä pidän itteeni ihan reippaana (ja järkevänä ;)) muutenkin, ni tätä aluetta ei oo ihan turhaa kehittää. Ja tykkään sitä paitsi valokuvata ihmisiä! :)

Tänään mä sitten aloitin gallupistin duunini! Pörräsin eka Malmilla, sit menin pörrää Tapuliin. En MILLÄÄN saanut aikaseksi kysyä keneltäkään mitään! :S Notkuin jossain seinän vieressä ja feikkasin, ett muka ootin jotakuta. "Emmä ketään tässä vaani, kunhan hengaan!" ...plääh! Olin varmaan 15 min vilkuillu salaa ohikulkijoita ja sit istahdin katukivetykselle. Kai mä aattelin, ett jos näytän tarpeeks ressukalta, nii ehkä joku tulis mun luo ja voisin sit haastatella sitä. ;p Sit täydeksi yllätyksekseni siihen tupsahtikin mun kaverini Elise tätinsä kanssa! :DD En ois ikinä uskonu törmääväni Tapulissa Eliseen! :D ^___^ Sain sit kaks gallup-vastausta! Jeeeij! 2/4 saatu!

Toivoin, ett Eliseen törmääminen ois saanu mulle draivin päälle, ett oisin saanu kaks puuttuvaa vastausta siinä pikapuoliin kasaan. Mut mä mitään draivia saanu! Kysyin yheltä söpöltä papalta, ett ehtiskö se vastaa, mut sil oli kiire junalle. Ihan ystävällisesti se vastas, ett ei se sinänsä lannistanu. Mut enpähän enää tuntiin kysyny keneltäkään mitään, vaikka vilkuilu oli kovaa. Mä vaan istua nyhjötin yhen fillaritelineen päällä ja tunsin itteni ihan höhläksi ujopiimäksi. Soitin sit ystävälleni, Sannalle, ja pölisin sen kaa 45 minsaa. Puhuin jo senkin takia, ettei tarviis kysyy keneltäkään mitään. AAAARGH!!! HANNA!!! RYHDISTÄYDY!!!

Tulin takas Malmille ja kiersin ympäriinsä kuin kissa kuumaa puuroa. Mä en yhtään tykkää semmosista värvääjä-ihmisistä, jotka pysäyttää matkanteon ja pyytää liittymään johki järjestöön. Siks tuntuu vähä tyhmält mennä ite pysäyttää ketään. Vaik galluppiin osallistuminen onkin must ihan hauska asia, ni silti...

Must kyl ei TODELLAKAAN oo mikskään katuevankelijoijaksi!!! :D Vähänkö helpompaa on mennä kysymään tuntemattomalta, ett "Milloin viimeksi ostit vappupallon ja millainen se oli?" kuin "Oletko jo ottanut Jeesuksen vastaan henkilökohtaisena vapahtajanasi? Haluatko, että johdatan sinut uskoon?" :D Okei sori, annoin aika nihkeen kuvan katuevankelijoijista, mut you know! Siihen katugallup-haastatteluun menee aikaa ehkä 2 min per henkilö! Mikä siinä on niin pelottavaa?!! Ei se ihmisten kieltäytyminen oo kamalaa, sen mä jo tiiän. Plääh!

No, mul on huominen vielä aikaa. Kahta pitää vielä haastatella. Kyl mä pystyn siihen! Joo... kyl mä... pyystyn pystyn! Ei epäilystäkään. Helppo juttu. Joo. Joo.


Asiasta toiseen! Oli pakko ottaa kuva, ku mun ohi käveli (siellä Tapulissa nyhjöttäessäni) tyttö ja poika, jotka oli toooosi samiksii! Onkohan ne tahallaan vai vahingossa ihan identtisiä layoutiltaan? :)

2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Hah Hanna, ei saa salakuivalla ihmisii!! >_< No joo. Mut hei, mä lisään sut mun blogiseurattavaksi, niin sunkin pitää lisätä mut!! Kuulitkooo haniii? ^__^

Hanna kirjoitti...

:D no mut ei noit tunnista tost kuvasta. Siis ainakaan jos ei tunne ko. henkilöitä. Okeiokei mä lisään. ;p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...