sunnuntai 12. toukokuuta 2013

Rooma vol. 16 - Aarteenetsintää

Tää on vähän spessumpi postaus! :)

Mun yks parhaista työkavereistani, Milla-niminen, oli lähdössä Roomaan pian meidän reissun jälkeen. Mä siis tiesin tästä jo ennen matkaamme ja harmittelin, ettei meiän lomapäivät menny ristiin, ku ois ollu sikahauskaa törmätä Millan kaa siel jossain Rooman kaduilla!

Milla oli puhunut tulevasta matkastaan jo kauan ennen kuin me äitin kaa ees päätettiin lähteä. Mä sit päätin, etten kerro Millalle meiän matkasta (me niinku palattiin Suomeen viikkoo ennen ku Milla lähti Roomaan), ja järkkäsin hänelle pienen yllätyksen!


(Huu oon siis mä)


Suljin Millalle osoitettuun kirjekuoreen postikortin. 


Kortin kääntöpuolelle piirsin kartan ja kirjoitin ohjeet geokätkölle. Jemmasin siis Millalle Roomaan aarteen! :D Kirjoitin myös, että aarteen löytöhetki täytyy ikuistaa, ett saan liitettyy sen valokuvan tähän postaukseen. ;) (Klikkaa kuva isommaksi ni näät lukea) 


Rooman ytimessä on iiiiso puisto, Villa Borghese (toi vihreä alue), mihin päätin kätkeä aarteen. Ajattelin ensin piilottaa aarteen Espanjalaisten portaiden yhteyteen, mutku siellä parveilee turisteja ni päädyin sit paikkaan, missä saan hiippailla rauhassa... (kuva pöllitty netistä)


Geokätköä varten ostin pienen sipsipurnukan, minkä sisällön tyhjensin reisiini. 


Olin ostanut Suomessa Fazerin Parhaat -karkkipussin, minkä jääkarhukarkkien tiedän olevan Millan lemppareita. (Valitsin hyvän pussin, ku siel yhes pussis oli noin paljon jääkarhukarkkei!) Sit aiemmin rannalta löytämäni pieni kaunis simpukka meni myös aarrepurkkiin.


Sit kirjotin kirjeen! Kirjotin siihen kaikkii neuvoi, mistä uskoin olevan Millalle hyötyä ja iloa lomallaan Roomassa. :) (PS. Toi yks kohta on blurrattu siks, ku se muuten spoilaa mun yhen tulevan postauksen.) (Klikkaa taas kuva isommaksi.)


Jatkoa. 


 Lisäksi laitoin mukaan pienen palan Rooman karttaa, mihin laitoin pisteitä, mitä kivaa löytyy mistäkin.


Sit pakkasin karkit ja kirjeen muovipusseihin, ettei ne saa kosteutta. Simpukan pakkasin vessapaperiin - en kyl tajuu miks, ku eihän se rikki ois menny tai muutenkaan pilalle... :D


Sit menin Villa Borghesen puistoon viemään aarteen edellisenä iltana valitsemaani paikkaan, ison kannon juureen. 


Se kanto oli helppo piirtää tunnistettavaksi, eikä siellä huudeilla ollut muita isoja kantoja. 


Sinne juurelle mä sen purkin sit hautasin! ^___^ Olin päällystäny purkinkin muovilla, kun oli tosi sateista (purkkihan oli oleva maan alla yli viikon), ja ettei purkista vahingossakaan lähtenyt mitään tuoksuja, mikä saisi koirat yms. tonkimaan aarretta ylös ennen aikojaan.


Sit mä vaan katoin tarkat tuntomerkit siitä alueesta, että osasin pistää täplän oikeaan kohtaan Millalle piirtämääni karttaa. Ku ois ollu aika harmillista, jos kätkö ois ollu niin jemmassa, että Milla ei ois onnistunu löytämään sitä.

Ja päivää ennen Millan lähtöä Roomaan mä annoin hänelle tuon kirjekuoren. :))))


30.1. tuli sit viesti Millalta: "Se löytyi, kiiiiittoooooosssssssss!!!!"

^_____^

Ja tämän postauksen myötä haluun toivottaa Millalle HYVÄÄ SYNTYMÄPÄIVÄÄ, joka on tänään!!!


(PS. Ja äitille hyvää äitienpäivää!!!! Olit parasta matkaseuraa!)

1 kommentti:

äitiliini kirjoitti...

Äitiliini kiittää. Minustakin on mukava matkustaa kanssasi. Katsot asioita niin eri näkökulmasta ja näet pienet yksityiskohdatkin joita moni ei näe. Sitten osaat tehdä hienoja juttujakin niistä.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...