keskiviikko 18. elokuuta 2010

26


Mullapa oli eilen synttärit!

Lähin äitin kaa synttäreitäni pakoon tuttavien mökille Karkkilaan. Halusin päästä päivän kunniaks järveen uimaan ja samoileen metsätielle.


Alkaa tuo ikä painaa sen verran, ett menin heti mökille tultuamme tunniks nukkumaan. Ah, rakastan mökkeilyy!!!


Oli hilkulla etten heittäny armasta kameraani raivopäissäni pöpelikköön, ku se EI TARKENTANU!!!!! ASDF%&#""!###!!11 Siis ku yritin kuvata pihalla loikoillutta sisiliskoo pienen matkan päästä zoomilla, nii utuu utuu utuu. Siel kameran sisälinssin välissä on tietty joku pölyhiukkanen, jonka takii se kamera ei tarkentanu!!! Mut onneks se lisko oli niin reilu toveri, ett anto mun kuvata sitä sit macrolla 10 centin päästä. Päivä pelastettu! :p



Ehkä viimeinen kaverikuva. Me ollaan nyt riidoissa! Tai no, kyl mä oikeesti annoin jo anteeks sen pölyhiukkasen. Kato ku Raamattu kehottaa antamaan anteeksi... ;) Se pätee kai myös kameroihin.


Sisiliskon jälkeen lähdin synttärikävelylle metsätielle. :) Siel mökin pihalla kasvoi tommosii söpöi parisenttisii "ruusukaaleja"!


Elokuun 17. on meitsin päivä!


Bongasin tommosii kauniita marjoja! Mutku en tunnistanu niitä, ni en uskaltanu pistää poskeeni. Mä pienenä kuulemma meinasin delaa ku söin jotain myrkkymarjoja. :p


Sit tommosii sievii sienii! Jos oisin ötökkä, ni pitäisin sadetta noiden sienien alla!


Oonkohan mä vähä liian tunteellinen, ku mua kävi harmittaan ton punaläiskäsen lehden takia? Ku noi muut lehdet dissaa sitä! Kato nyt, punalehtinen on tuol ihan toisel puolel yksinään ja noi vihreet tavikset jengiytyneenä toiselle puolelle! Jos oisin kyykistyny lähemmäs, ni salee oisin kuullu ku pienet viherhiukkaset huutaa solvauksia tolle punaselle. :(


Tiesin ett siel metsätiel jossain ehk kilsan päässä on penkki. Oon joskus ennenki menny sinne valokuvailee. Nuorempana (joskus IRC-galleria-aikoinani) jaksoin ottaa itestäni kuvii tyylii sadoittain. Se oli kivaa! ;p Kyl mä huomaan, ett nyt mun silmät on vähä väsyneemmän näköset ku aiemmin. Ei sitä muut välttämättä huomaa, mut ite kyllä.


Ei se tosin mua yhtään haittaa! Must on kivaa vanheta! Viel ku kasvotki vanhenis siitä 18-vuotiaasta, ni ois jees! :D Ainii, noihi (mielestäni) väsyneisiin silmiin saatto vaikuttaa se, ett olin vast hetki sitten noussu päikkäreilt. ;)


Yks mun kesän ehdottomista lemppariaktiviteeteista on ötököiden pelastaminen sadevesiämpäreistä!!! :D


Etin katseellani veden pinnalta hyönteisiä, joilla vielä liikkuu jalka tai tuntosarvi. Ruumiit jätän veteen lilluun. Sit jos jollakulla vielä henki pihisee, ni nostan sen vedestä heinänkorrella. :) Kattokaa ku tos on kirva joutunu liemeen.


Ja tässä se on hetken päästä kuivana ja iloisena. ^__^ Joskus niit vedestä nostettuja ötököitä pitää vähän puhallella, ett niien siivet ja jalat kuivuis nopeammin.


Äiti ja mökin emäntä kävivät metsällä mustikassa ja toivat mukanaan myös kanttarelleja. :) Cool, ne on kuulemma kaupassa aika kalliita. En oo koskaan ennen maistanu.


Ne kyl näytti herkullisilta, mut maistu ihan pyyhekumilta. :/ Harmi. Ei auttanu, vaik kuinka yritin romantisoida niitä mielessäni.


Sit uimaan!!!! Hö, ei se järvi ollutkaan enää niin lämmin ku kuukaus sitten. :/ Sillon ei ollu mitään ongelmia pulahtaa veteen. Nyt oli enää vaan +22'C. Näytän teille missä mul on rusketusraidat.


Maha on aina pahin kohta!


Minä polskin ja uin.


Oli kyl kiva syntymäpäivä! :) Ilman mitään hössötystä! Mä tykkään tosi paljon juhlista, mut en tykkää ite olla juhlakaluna. Kyl me sentään tuol mökil juotiin viinerikahvit. :)


Ja sit illalla oli kiva mennä lukee Fb:stä onnitteluja. :)

18 kommenttia:

Issu kirjoitti...

Ne punaiset marjat näyttää samoilta, joiden kohdalla jokunen vuosi sitten erehdyin ottamaan maistiaisia.

Olin kävelemässä jossain päin Nuuksiota ja katselin, että "kas, punaviinimarjoja". Heitin kourallisen suuhuni ja syljin äkkiä pois, kun eivät maistuneetkaan siltä kuin piti. Maussa itsessään ei ollut vikaa (itse asiassa maistuivat hyviltä), mutta en halunnut riskeerata tuntemattomien marjojen kanssa.

Jos joku tunnistaa, niin olis kyllä kiva tietää niiden turvallisuus luokitus.

Heli kirjoitti...

En mä sun väsyneistä silmistä tiedä, mutta sun rillit on aina vinossa. Argh!

Taidat muistaa hieman väärin sen marjatarinan lapsuudestasi. Et ollut niinkään kuolemassa niihin marjoihin, kuin purkilliseen hiilitabletteja, jotka sun oli pakko syödä perään!! Selvisit sentään, mutta ehkä tämä tapaus selittää jotain asioita... ;)

Issu kirjoitti...

:D

Aika taitaa kullata jotkin muistot, mutta hiilitableteista jää ikuiset jäljet.

En sitten malttanut olla selvittämättä sitä kasvia.. Ilmeisesti kyseessä on "vain" Lillukka.

http://www.luontoportti.com/suomi/fi/kukkakasvit/lillukka

Toinen vaihtoehto (joskin minusta kuvat eivät vastaa niin hyvin) on jo paljon hurmaavampi Mesimarja.

http://www.luontoportti.com/suomi/fi/kukkakasvit/mesimarja

JuRa kirjoitti...

Oi, hyvät myöhästyneet syntymisen vuosipäivän onnittelut Hanna ;) Onnea!!!!

Aaaalbeeeert i'm the boss i'm the boss kirjoitti...

Onnittelut vielä kerran :)
oot kyllä tosi söpö noissa kuvissa. Varsinkin ekassa ;) <3

Hanna Huokuniemi kirjoitti...

Issu: :DD Punaviinimarjat kasvaa pensaassa!

Heli: HAHAHA!!! Varsinki tos ekas kuvas onki näköjään ihan vinos! ;D Emmä oo koskaan kiinnittäny huomioo, onks ne suoras vai vinos. :) Hm, mitä äiti on sit kertonu niist marjojen siemenist, ett jos ois purassu semmosen, ni ois nirri pois? :o

JuRa: Voi kiitoooossss! ^____^

Albeeeeert: Tänks Sannaseni! <3<3<3<3<3

Paula kirjoitti...

Iso kasa synttärionnea, nätille mökille pääsit viettämään sitä. Ja kanttarellien kera, nam..

Voi miten söpönen sisilisko. Mä olen maalla kytännyt sisiliskoja, mutta kertaakaan ne eivät ole tulleet esiin, jos mulla on ollut kamera mukana.

Kuva jossa pelastamasi ötökkä kuivattelee, on oikein hieno ja valokuvauksellinen otos, teetäpäs siitä paperikuva.

Oletkohan sä syönyt pienenä näsiän marjoja? Ne ovat erittäin myrkyllisiä, onneksi teillä oli heti saatavilla hiilitabletteja silloin.

Paula kirjoitti...

Se punapilkkuinen lehti on siksi erillään muista, kun se lausuu runoa ja ne muut kuuntelee sitä katsomossa ;)

Anonyymi kirjoitti...

Äitiliini sanoo.
Nuo näytti lillukalta.Ei ole myrkyllisiä.
Ne sinun lapsuuden marjat oli tuhkapensaan marjoja,(huoltomies sanoi). Myrkytyskeskus sanoi että ne siemenet sisältää syanidia, siksi käskivän syöttää hiilitabletteja.
Minä en tunnista mitä eroa on aronialla ja tuhkapensaalla.

Lisää sivuja kiitos...

Anonyymi kirjoitti...

HIIOHOI!

Jes hei MAINIOITA nämä sun postaukset Hanna! Oon lukenut kaikki (en kerralla) ja nyt tänään tähän sitten rohkenin laittaa kommentii (tai no siis mähän en tiennyt, että sulle voi kommentoida tällanen epä-bloggaaja;). Hupia synttäriä olet näemmä viettänyt, ja missä paikassa AH. Iteki rakastan samoilla just tollee meijä landella ja puuhata yksikseni, yleensä kameran kera. :)

Ja aivan mahtavia kuvia, että mä nauran sulle ku oot nii symppis 50cent!!! :D Keksit aina kaikkee kivaa ja saat ideoita ja inspiraatiota rikkaan mielikuvituksesi ansiosta vaikkapa mistä puunjuuresta! Esimerkiksi juuri tuosta "yksi lehti on punainen" -varvusta. Että se oli söpö stoori siis niiq daa. No eiku oikeesti mäki oon just tollanen ja se on hupiia ;):)

Mutta. Nyt ku oon kehunu sut puuhun ni paikko palauttaa salamana alas, koska yhteen juttuun mä PETYIN. :D Nimittäin tänne ei oo vieläkään ilmestynyt postausta meijän viime lauantaisesta kaupungilla humputtelemisesta! Ei tosiaa mitään postausta! Ei yhden yhtäkään! ;( Oon ihan maassa...

MUTTA joo me ei otettu kuviikaa ni miten olisit voinut tänne jotai postausta tehä? Ei Hannaa ja kuvia voi erottaa. Niin määrää lakikin.
Eli saanet anteeksi tämän kerran, mutta ensi kerralla (joka on WHEN) saat tehä nääääääääin pitkän postauksen meistä hehkeiden kuvien kera! :D Uskallatko vastata haasteeseen? Cross your heart?

Jeespoks. Mutta kaipa tämä nyt riittänee! Kuten varmaan oot jostain, krhm, huomannu ni juttua mulla aina riittää ja sit ku innostun kirjottaa ni loppua ei näy. Mut sit pitää vaa ottaa itteensä niskavilloista kiinni ja... AUUUTSSSSH! Toi muuten sattu!

Hih ;).

Hei mut Siijuu suun! And keep on rocking tai jotai sinne päi.

-KATJA (:

peeäs. Ainii anteeks hanna kankku mä jo meinasin unhoittaa teidän syntymäpäiväonnittelunne. voi taivas sentään! no, tässäpä ne sitten tulee: GRATTIS PÅ DIN FÖDELSEDAGEN!!!

peepeeäs. Ihanaa ku sä oot nii sujut ton vanhenemisen kanssa! :) Oon ihan kateellinen for real!

Anonyymi kirjoitti...

OOOPS! Sori tuli kahteen kertaan sen takia koska ku ekan kerran lähetin ton ni sit toi väitti jotai et too large tai vastaavaa no sit mä ajattelin laittaa ton tekstin kahessa osassa. ja sit ku olin laittanu sen ni huomasin et se edellinen kommentti oliki tullu kokonaisena! Että ottaa päähä :D No mut joo tällasta sattuu, etenki tämmöselt humppelilta joka vaa aina lauantai-iltaisin kirmaa keskustan grilleillä! ;);)

Heli kirjoitti...

Paula: tosi hyvä toi puolukanlehtien runoilta!

Anonyymi kirjoitti...

Mitenniin "Viel ku kasvotki vanhenis siitä 18-vuotiaasta, ni ois jees! :D"? Näytät meinaan ~3-kymppiseltä!!! :D (Hiukset, nuo lasit, meikittömyys etc.) Elii ihan ikäiseltäsi. :)

Hanna Huokuniemi kirjoitti...

Paula: Aww, toi on kiva ajatus, ett punanen lehti lausuu runoa ja muut kuuntelee. Tuli hyvä mieli! :D

Äiti: Eli ei kannata sit syyä sun tekemiä marja-aroniahilloja, jos ne onkin myrkkymarjoista tehtyä? ;)

Katja: JEEEEE kirjota useemminkin!!!!! <3 Oisin tehny siit kaupunkiseikkailusta postauksen, mutku niin ei otettu sitä yhteiskuvaa. Ois tullu ihan kuvaton postaus, kuvatus. Ens kerral otetaan kuvii! USKALLAN VASTATA HAASTEESEEN! <3 Oot kyl, Katja, tosi muikee uus tuttavuus! :) Tykkään!

Heli: :)

Anonyymi: Taidat olla se sama kommentoija, jolla on se sisko ja jota vertasit muhun aiemmin. Muuten kyl tykkään sun kommenteista, mut toi ilkikurisuus saa mut vaa hymähtämään sulle ja menee kaikki palaute ohi korvien. :/ Ps. En mä oo meikitön.

Anonyymi kirjoitti...

Moi! Onneksi palasin tänne kommenttien pariin, olisi muuten jäänyt kommenttisi huomaamatta. Onhan minulla siskoja (ja veljiä), mutta ketähän kommentoijaa nyt mahdat tarkoittaa minun kanssa samaksi? Tarkastin vielä kommenttini ja en tajunnut sen negatiivista, ts. ilkikurista sävyä. Tarkoitukseni oli lohduttaa sinua kun toivoskelit, että kasvoistasikin ikääntyisit siitä 18-vuotiaasta, tarkoittaen, että hei ihan ikäiseltäsihän sä näytät?! Anteeksi jos tuotin sinulle pahaa mieltä, se ei ollut tarkotukseni!!! Jään pohtimaan olenko liian suorasukainen. :(

Hanna Huokuniemi kirjoitti...

Anonyymi: Kiva ett tulit viel takas kirjottamaan. :) Okei jos et ole se sama kommentoija, joksi sua luulin, niin ei kommentissasi sitten pakosti olekaan ilkikurisuutta. Et sä pahaa mieltä suoranaisesti tuottanut, mut tuli vaan mieleen sen em. henkilön aiempi kommentti, missä hän antoi mun ymmärtää olevani tosi epäkypsä jne (jossain toisessa postauksessani siis). Ja ku mielestäni en oo epäkypsä, ni nyt mä jotenki luulin, että hän taas yrittää syöttää mulle jotain omia näkemyksiään musta.

Mut okei, kun tarkotuksesi ei ollut kuulostaa ilkikuriselta, ni vastaan tohon aiempaan kommenttiisi uudestaan:

Anonyymi: Hih, kiitti! :D Joo mä itseasiassa hankinkin nää rillit aikoinaan tuomaan vähä varttuneempaa lookkia. Ja huomasin tos joku aika sitten, ett ku vedän tukan ylös, ni näytän vähä vanhemmalta ku 17 v. ;) Eli voiton puolella taidan olla siis, ku en näytä enää alle kakskymppiseltä. :D Mut emmä kyl meikitön oo, mut sitä on vaa tosi hillitysti. Ois kiva osata meikata sillee vähä näyttävämmin. :)

;)

Emmä väittäis sua liian suorasukaiseksi. :) Mä vaa vedin väärät johtopäätökset.

Anonyymi kirjoitti...

Moi taas, olen se sama anonyymi. (Voisi saada aikaiseksi jonkun nimimerkinkin tehdä, hmm...) Tarkoitinkin juuri sitä, että kyllä sinä ihan ikäisestäsi menet, "paremmalle puolellekin", eli siinä mielessä hiukset ja lasit nappi. :) Jos näyttävämmin haluat ehostaa niin mitä nyt kuviasi tarkastelin niin oletko kokeillut ripsien taivutusta ja ripsiväriä?! ;) Sillä ainakin saa ehostetumman, mutta silti luonnollisen lopputuloksen jos siitä pidät. :) Blogisi on tosi mukava!

Anonyymi kirjoitti...

Korjaus ylläolevaan:

Olen siis se sama anonyymi joka tuossa ylempänäkin kirjoitti, jolle vastasit. Enkä se joksi minua luulet, uskoisin niin. :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...