sunnuntai 13. kesäkuuta 2010

SAMBAAA!!!



Olin lauantaina elämäni ekaa kertaa kattomassa samba-kulkuetta! Oli aika magee tunnelma, ku Espa oli täyttynyt sivustaseuraajista ja koreista tanssijoista!

Mut mä alotan päivän alusta.

Klo 11 menin kaverini Vilman kanssa Valtteri-kirpparille shoppaileen. Vilma oli ottanut Katjan mukaan. Löyty taas kaikkee ihanaa kamaa, mitä välttämättä ei tarvitsis, mut niin ihania ett oli pakko ostaa. Voih.


Katja ja Vilma, mä tiiän ett te niin tykkäätte tästä kuvasta. ;) Mut tän kuvan tarina on se, ett X-factor -tuomari Rennellä oli tuol (kaukana) tyttöjen takana pöytä, mis se oli myymässä paitoja. Oisin ostanu silt jotain, mutku oli miesten paitoi. Mä otin tän, ett jos Renne näkyis kuvassa, mut sori ei näy. :D


Löysin aivan superihQt kutrit ja vaan kahel eurol!!! Yleensä peruukit maksaa vähintään jotai kympin! Tykkään peruukeist, vaik emmä niil oikee mitää ees tee. :D Mul on nyt kai kolme tai neljä peruukkii.

En oo enää pitkään aikaan jaksanu pistää blogiini kuvii kirppariostoksistani, ku niit ostoksii on tullu tehtyy nii kamalasti... Mut tässä tän päivän ostoxet:


Peruukki siis 2 e. Vihreä kaulaliina 1 e. Kaulaliinat on mun heikko kohta. Mun naulakko on täynnä niitä. :D


Topit oli jotain euron zipale.

Mun nykynen sateenvarjo on jo aika rämä, ni ostin tän pirteenvärisen Mynthon-sontsan eurol. Haisee tupakalle, mut kaipa se sateessa raikastuu. Mynthoooooooon!


Korvikset oli 50 cnt pari. Vilma himoitsi noit Cocis-korviksii, mut mä olin ehtiny ostaa ne jo. Hähää! ;)

Siel kirpparilla törmäsin yhteen Torkkelista tuttuun Annaan, joka mainitsi parin tunnin päästä keskustassa alkavan samba-karnevaalin. Siellä kuulemma tanssii kolme meiän yhteistä tuttua! Vinkistä päätin mennä katsomaan tuota tapahtumaa!

Karnevaali järjestettiin osana Helsinki-viikkoa. Tässä kuvia!








Mun IHANA Anna-ystäväiseni!


Yks ryhmä veti mukanaan tommost aasia. Tsekatkaa aasin ilme! :D


Hmmm. ;D


Toi auto oli aik magee! Kuskit työnsivät sitä eli pohjassa oli aukko. Toki perässäkin oli raavaat miehet työntämässä. Mistä lie pahvista tehty auto.

Ku olin kävelemässä Aleksanterinkatua pitkin tonne samba-paikalle (kulkue lähti Senaatintorilta ja lähti etenemään Espaa pitkin), ni näin yhen ravintolan ikkunasta sisään vilkaistessani muusikko Sami Saaren! Jeee, Sami on ihana! Tykkään sikana sen biiseist! Myöhemmin sambailua seuratessani bongasin Samin taas, nyt seisoskelemassa Espalla seinän vierustalla. Mä seisoin siin sen edessä lyhyen matkan päässä ja päätin näppää siit kuvan vaivihkaa. ;) Sambayleisöä oli ihan sikana ja monilla oli kamerat, ni en herättänyt liiemmin huomiota kamerani kanssa. Mut emmä silti kehannut mennä Samin nenän eteen kuvaamaan. Seisoin siihen selin ja sillei taktisesti räpsäsin siit kuvan (sokkona) pitäen kameraa edessäni. Joojoo oon vähän nolo, mut mul oli lystii. ;)


Sami Saari on toi kuvan keskel oleva muovipussimies. ;) Tää oli eka kuva, mut päätin ottaa toisen ja zoomata vähän...

Tää oli toinen kuva. Katoin siinä paikanpäällä vaa ihan nopeesti kamerasta, ett "pahus joku käveli eteen". Myhemmin illalla ku katoin kuvaa uudestaan, hokasin ett se ohikulkija on mun kaveri Matti!!!! :DDDD MIKÄ TUURI OIKEESTI!!! ;DD HAHAHA!


Katsojia oli ihan pipona molemmin puolin kulkuetta! Huomaa kuvan alalaidassa symppismummo!

Toinen ihan hervoton tsägä kävi pian ton Sami Saari -kuvan jälkeen. Olin kävelemässä sitä Espaa pitkin ja yritin pysyä Annan tanssiryhmän kintereillä. Yhtäkkii kuulin jonkun huutavan "HANNA!" ja palasin pari askelta taaksepäin ympärilleni tähyillen. Siin ihan autotien reunassa seisoi ystäväni David ja heilutti kättään. Raivasin kyynärpäätaktiikalla ("sori, sori, sori, sori, sori...") tieni Davidin tykö ja ihmettelin ääneen, ett miten IHMEESSÄ se bongas mut sieltä ihmismassasta. :D Vitsaili, että "Ei sua voi olla huomaamatta". Awww! ;D

Kipitettiin tanssijoiden välistä kadun poikki vastoin kaikkia taiteen lakeja, ett päästiin lähemmäs Davidin tyttöystävää Tiinaa, joka tanssi kulkueen toisella laidalla.


Tää on kyl must samba-kuvistani onnistunein! Tiina sekä tien vieressä kannustava David.


Kulkueessa oli Annan ja Tiinan lisäksi muitakin tuttuja kasvoja. Lukiosta tuttu Laura...


ja seurakunnasta tutuksi tullut Anna.

Mun oli tarkoitus lähtee pois, ku olin saanu kuvattua Annulin, Tiinan ja Lauran, mut sit löysin semmosen tien viereen raahatun katsomon, minkä yhdellä portaalla oli tilaa vielä mun peffalle.

Kuulin mua yhtä ylemmällä portaalla istuvien leidien supattavan: "Toi on se Kansallisbaletin tyyppi. Se, joka oli Talentissa tuomarina. En just nyt muista nimee". Muaha alko välittömästi kiinnostaa, ett missä ne Sami Saikkosen näki! ;) Tähystin kaikkialle ihmismassaan ja tanssijoiden sekaan, mut jotenki mun oli vaikee kuvitella Saikkonen pukeutuneena riikinkukoks... No, se seiso siinä melkein mun nenän eessä kuninkaaksi pukeutuneena ja tsemppas karnevaalikansaa.






Noi soittajat, ahh!!!


Muistan yläasteikäisenä haaveilleeni sambakarnevaalirummuttajan hommasta! Mut vähänkö noi on pukeutunut tylsästi verrattuna tanssijoihin...! Ja mua harmittaa ne tyypit tuol soittajissa, jotka ei hymyile ja pidä silminnähden hauskaa. :( Vähän sama ku tyypit, jotka ei hymyilly wanhojentansseissa. Mut toi soitto kuulostaa hy-väl-tä!!! NAM! MÄKI TAHON!



Mä luulin, ett se kulkueen musiikki tulee vaa jostai CD:ltä, mut sit tuli rekallinen musikantteja! :o Tyypit laulo sitä samaa biisiä all over and over again! Mäki haluun! :D



"Tuli samba Suomeen jäädäkseen. On Espalla kesä ikuinen." Noh, tulkaas sanomaan sama helmikuussa. ;)


Must oli kivaa, ett siel kulkueessa oli kaikenkokoisia naisvartaloita edustettuna. :)


...mut tää näytti mun mielest kyl aika pahalta. :(


Kulkueessa oli myös lapsia.




En oo kyl varma, haluisinko nähdä esim. meidän Rebekan tai Noomin tuol kulkueessa...

Mut joo, kyl mä viihdyin. En mee kommentoimaan, ett kuinka kristillistä sambaaminen vähissä vaatteissä on, mut useat tanssijat olivat kyl pukeutuneet enemmän kuin postimerkin kokoisiin yläosiin ja pikkuhousuihin. Esim. toi Annan, Tiinan ja Lauran posse oli mun mielestä ihan siveesti pukeutunut. Ja hatunnosto siitä, ett pystyitte tanssii korkkareis noil mukulakivil. :D

Sambojen jälkeen treffasin Annieveliinan Hakaniemes ja lähettiin bussilla (jee, ei ees ahistanu!) Pukinmäkeen, missä oli meiän seurakunnan nuorten hartaus&hengaus -miitti. :)


Kesäl ei oo nuorteniltaa, joten oli kiva hengailla taas kamujen kaa. Meit oli jotai 13. Huomaa taustalla vihreä teletappi-kumpare.


Ja sit päivän päätteeksi Heseen vetämään elimistöön roskaruokaa. :)


Ja tässä vielä koottuna päivän bongaukset:

- X-factor -tuomari Renne Korppila Valtteri-kirpparilla myymässä vaatteita yhtätatuoidun naisen seurassa

- Muusikko Sami Saari Esplanadilla katsomassa samba-kulkuetta.

- Talent Suomi -tuomari/tanssija Sami Saikkonen sambakuninkaana.

plus

- Nuppu Stenroos eilen Sörnäisten metroasemalla. Nuppu on mm. juontanu joskus Summerii ja on mukana Signmarkin ja Nerdee-bändin riveissä.

Ei kommentteja:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...